BWE Structured PvP Feedback

Aici puteţi purta discuții generale despre Guild Wars 2

BWE Structured PvP Feedback

Mesajde Orthias » 03 Mai 2012, 15:05

Creez un thread special pentru asta deoarece consider ca GW1 si-a facut numele si renumele prin PvP-ul pe care il oferea si inca am sperante ca la fel va fi si pentru GW2. (speranta moare ultima...)

Pentru mine (si altii cred) PvP-ul competitiv a fost ceea ce m-a atras la GW1, ceea ce m-a tinut jucand-ul atatia ani, si ceea ce urmaresc cu cel mai mare interes la GW2.

Ce am facut in BWE:
  • am jucat 90% din weekend doar Structured PvP;
  • am ajuns la peste 10 000 Glory (in cele cam 16 ore jucate in total);
  • am avut o performanta mult peste medie (de obicei in primii 1-2 din echipa, win or lose, cu mici exceptii)
  • am jucat, in ordinea timpului petrecut cu clasele: ranger (40%), mesmer (30%), necro (10%), guardian + engineer (10%), other (10%);
  • am folosit 80% din timp build-urile default de SPvP, din cauza lipsei de experienta cu jocul si a timpului extrem de limitat aflat la dispozitie;
  • nu am folosit "broken builds" - vezi http://youtu.be/83hvsuTd_No?hd=1;
  • nu am jucat altceva destul incat sa pot da feedback relevant, asa ca ma rezerv la SPvP;

Ce imi propun sa fac aici:
  • sa ofer feedback-ul meu sub forma unei analize a SPvP-ul prin prisma unui jucator nou dar cu experienta de GW1
  • sa adun feedback-ul altora din comunitate
  • sa scot niste idei esentiale pe care sa le postez pe forumul oficial.

I am Orthias, and this is my feedback :P :

1. Noob's perspective

1.1 Ce analizez aici
Orice MMO, si GW2 in special, ar trebui sa fie noob friendly, se stie ca prima impresie conteaza, la fel si primul contact.

1.2 Rezumatul experientei mele:
Rece si calda, amestecata. La inceputul weekend-ului cand am intrat in SPvP cu un guardian, primele cateva meciuri aufost victorii - cred ca am prins un server de noobi ca mine.

1.3 Cel mai placut moment;
Sa vad ca eu, complet noob, joc mai bine decat majoritatea video-urilor de PvP din press BWE-urile de pana acum :P

1.4 Cel mai neplacut moment
Primul soc l-am avut cand m-am intalnit cu un tester "cu vechime". Avea build, avea experienta, am murit inainte sa apuc sa ii scad viata sub 90%, 1v1.
Dar cel mai urat moment a fost cand m-am intalniti cu primul "Broken Greasword Warrior" (acelasi link de mai sus: http://youtu.be/83hvsuTd_No?hd=1). Am reusit cu chiu cu vai sa il arunc de pe mine, dar hit-ul initial a fost atat de devastator si fulgerator incat nu am avut cum sa imi mai revin.

1.5 Probleme remarcate
La scurt timp de la lansare nu va mai exista acest procent covarsitor de "noobs" cum a fost in weekendul asta. E fun sa joci "noob vs noob", dar ajunge sa arunci un singur veteran in meci si totul se transforma in moartea pasiunii, cand joci noob vs. jucatori experimentati.

1.6 Analiza
Problema nu e ca noobii vor pierde constant la inceput asta e normal in orce joc cu pretentii de e-sport, problema e cum vor pierde. Exista doua experiente posibilie in infrangere, in orice joc, PvP sau PvE, MMO sau Singleplayer:
  • GOOD: una in care jucatorii se simt mai buni decat sunt, si atunci cand pierd li se pare ca ceva nu a mers in regula din partea lor ("sunt un badass, cum de m-a omorat ala? Trebuie sa ma lamuresc..") si se pune si cauta explicatii, si devine mai bun. Sentimentele provocate sunt de usoara frustrare urmata de curiozitate. Eu numesc asta experienta "macaroana taiata" ;) Asta ar vrea orice joc sa se intample, pentru ca jucatorul se intoarce pentru a mai juca. Asta a avut GW1.
  • BAD: a doua varianta e cea in care jucatorii se simt incompetenti, inadecvati, infrangerile sunt atat de totale si inexplicabile incat le scad pofta de joc ("astia triseaza, nu se poate sa joc ATAT de prost...") - se ajunge la regequit in multe cazuri. Eu numesc asta "luat vasul cu macaroane, varsat in cap la jucator, dupa care batut jucatorul cu el in cap pana lesina" (just joking, for the record :D )

Problema este ca pe masura ce cresti potentialul competitiv al jocului, cresti si larghetea skill-gap-ului posibil intre doi jucatori. Trebuie implementate masuri care sa previna asta:
  • Cand jucam cu nabi ca mine, experientele de infrangere erau de "macaroana taiata", era efectiv "fun to lose" - nota 10 pentru ANet aici! La fel era, insa, si GW1.
  • Insa cand intrau 1 sau mai multi veterani, totul o lua la vale foarte repede si ma trezeam cu capul plin de cioburi - asta denota un skill-gap mare, fara masuri de siguranta implementate. Exact de asta suferea GW1.


1.7 Solutii Propuse
Cauzele acestei probleme sunt din pacate foarte complexe, si problema in sine este una foarte importanta deoarece se afla in miezul samburelui reusitei sau esecului oricarui joc:
  • singura solutie viabila ar fii introducerea unui rating (cum ar fi Total Glory Gained) care sa reflecte experienta jucatorului.
  • se creeaza astfel servere cu restrictii de experienta, pentru incepatori, avansati si "Pro".
  • clar ca nimeni nu il poate opri pe un griefer cu experienta vasta de SPvP sa isi caumpere inca un account si sa intre pe serverele de noobi doar pentru a rupe capete, dar aceasta posibilitate e mica, deoarece asemenea jucatori pro de obicei vor sa se ocupe cu marirea faimei proprii, nu cu decimarea de noobi cu pretul cumpararii inca unui account de GW2 (si asta doar temporar - jucand va iesi din zona de noobi din nou)

2. Dinamica meciului (Pacing)

2.1 Ce analizez aici
Aicie vorba despre cum "curge" meciul, ce ritm are, cum e resimtit de participanti si spectatori. Un joc de PvP bun (si mai ales un E-Sport) trebuie sa aiba o dinamica "sprintena", cu rasturnari de situatie, cu actiune aproape non-stop, dar care sa nu treaca de pragul in care actiunea se transorma in haos neinteligibil pentru spectatori.

2.2 Rezumatul experientei mele
Actiunea in SPvP e "fast & furious" ... daca nu tii neaparat sa castigi. Repet e vorba de ce am jucat cu random people in BWE, nu am avut ocazia sa joc in echipe organizate in BWE pentru ca aceasta functionalitate nu este in joc inca.
La inceput nu imi vedeam capul de cate se intamplau in jurul meu. Mai tarziu am realizat ca daca vreau sa castig la puncte si sa castig meciuri, trebuie sa evit combat-ul si sa fac ninja-capping. Jocul s-a transformat intr-un v-ati-ascunselea in care cu cat reuseam mai mult sa ii evit pe adversari, cu atat mai bine. Adica, plictisitor.

2.3 Cel mai bun moment
  • Luni dimineata inainte de inchiderea serverelor, am intrat pe un server cu niste oameni interesanti, unde am avut parte de cele mai epice momente de PvP din GW2 traite de mine pana acum. Am incercat sa filmez dar FRAPS insista sa se opreasca automat din inregistrat dupa 1 minut si nu am avut timp sa il debug-ui.
  • Am avut parte in decursul a catorva meciuri de lupte 1vs1 care au durat 3-4 minute, de maceluri 4vs4 cu resurecturi, spike-uri, collapsuri, retrageri false, fente, overextend-uri, body-block-uri, ce mai, aproape ma simteam ca in GvG-urile reusite de alta data. Si toate astea fara ca macar sa comunicam intre noi. Ceea ce arata ca SE POATE, si ca EXISTA POTENTIAL.
  • Momentul meu preferat a fost intr-unul din meciurile acestea, cand am reusit sa invingem cu un scor de 500 la 496, dupa ce am fost condusi cu ceva gen 350 la 240, si am avut best score cu 210 puncte. A fost o nebunie de meci, si la sfarsit am inceput sa strig de unul singur prin camera.

2.4 Cel mai neplacut moment
A fost cand am inceput sa vad ca cel mai important lucru este ninja-capping-ul, si ca am de ales intre reducerea combat-ului la minimul necesar sau pierderea meciurilor. Si de fiecare data dupa aceea cand aveam de ales intre fun sau victorie.

2.5 Probleme detectate
Cum reiese din ce am expus mai sus, modul de joc nu este unul care sa incurajeze confruntarea, ci evitarea. Asta face ca jocul sa devina plictisitaor atunci cand jumatate din el consta in stat-ul pe puncte si asteptat sa se umple bara de capping, si cealalta jumatate consta in a urmari miscarile adversarului pentru a sta in spatele lor, evitand sa ii ataci.

2.6 Analiza
Problema are la baza cativa factori:
  • premisa de capture-points conectate prin cai multiple si intersectate, care obliga la split constant si pedepseste coechipierii care stau impreuna.
  • modul de acordare a punctelor:
    • un capture point capturat acorda 1 punct la 2 secunde. Pentru 1 kill se primesc 10 puncte. Asta insemna ca 1 kill = 1 cap point tinut 20 de secunde;
    • asta inseamna ca daca te angajezi intr-o lupta 1 vs 1 si o castigi, daca nu ai castigat-o in mai putin de 20 de secunde, iesi in pierdere fata de scenariul in care ai fi ales sa nu te angajezi in lupta si sa faci un ninja-cap
    • in experienta mea 20 de secunde este un timp foarte scurt. Acelui "Broken Warrior" de care ziceam, ii lua minim 5 secunde sa decimeze un adversar...
    • in concluzie am demonstrat ca intotdeauna evitarea unei lupte este mai eficienta decat initierea ei
  • mecanica de attacking-while-moving, care nu permite dez-angajarea dintr-o lupta odata ce ea a inceput (nu te poti "retrage" ca in GW1, adica poti dar insemna sinucidere) - aceasta elimina retragerea ca tactica viabila si ingusteaza optiunile jucatorilor.
  • mecanica de capturare a punctelor, care nu ofera nici un bonus la capture speed daca pe punct se afla mai mult de 1 jucator - aceasta ii pune pe jucatori sa aleaga intre a juca bine/interesant si a primi puncte...

2.7 Solutii propuse
Aici am cateva idei la care m-am gandit dinainte de BWE. Le prezint aici, plus cele care devin aparente dupa ce am jucat acum in BWE:
  • introducerea unui mod de joc pe lanca Conquest, unul care sa incurajeze confruntarea in loc de manevrele de evitare:
    • ar putea fi bazat tot pe capture points, dar pe planse special construite, a la TF2 capture points (vezi Granary), cu cate 5 puncte de control, care sunt incuiate la inceputul meciului inafara de cel central. Echipei care il captureaza i se descuie urmatorul control point dinspre baza adversa, spre a fi capturat. Asta ar implica planse construite special pentru acest game mode, si ma indoiesc ca mai este posibil in acest punct al dezvoltarii jocului :(
    • o varianta mai viabila ar fi folosirea hartilor existente de la conquest pentru jocuri de tip Deathmatch, eventual cu cateva puncte de capturat care sa aiba insa rol secundar (sa confere buff-uri cand sunt detinute de o echipa, cu diminishing returns pentru mai multe puncte detinute).
  • alta solutie ar fi modificarea modului curent de joc prin acordarea de mai multe puncte pentru kill-uri, astfel incat ele sa devina o alternativa viabila.
  • ar mai fi si altele dar nu cred ca au vreo sansa de implementare asa ca nu le mai mentionez, m-am lungit deja destul.


3. IN LUCRU: Usability (Accesibilitate)
2.1 Ce analizez aici
2.2 Rezumatul experientei mele
2.3 Cel mai bun moment
2.4 Cel mai neplacut moment
2.5 Probleme detectate
2.6 Analiza
2.7 Solutii propuse

Astept feedback-ul altora din comunitate asupra Structured PvP! Discuss! ;)
Imagine
Orthias
Legio Gemina [XIII]
 
Mesaje: 38
Membru din: 27 Iul 2011, 11:39
Nume caracter: Orthias

Re: BWE Structured PvP Feedback

Mesajde Valky » 03 Mai 2012, 15:42

Din pacate, nu mi-am propus sa fac SPvP in primul BWE, astfel incat post-ul tau vine sa completeze cu seriozitate lipsa de informare a celor care nu am apucat sa testam SPvP. Trebuie sa precizez ca am citit cu atentie ghidul foarte bun de GvG facut de tine si Tudy pentru GW1, deci consider ca ai experienta adecvata pentru a formula opinii competente despre PvP. Recunosc ca unele din aspectele sesizate de tine in analiza mi-au schimbat unele conceptii de abordare a arenei clasice, pentru ca despre GW2 SPvP nu aveam decat cateva informatii generale si cateva clipuri video cu abordare haotica. Consider ca ar fi util pentru noi toti sa continui cu analiza domeniului si in urmatoarele BWE si n-ar fi rau daca ai pune un link catre acest post si pe thread-ul de feedback BWE al guildei si sa-i dai lui Tudy o sinteza pentru feedback-ul pe care il va trimite la ANet din partea guildei. Well done!
Be most excellent to each other and fear not this night, you will not go astray. Though shadows fall still the stars find their way.
Avatar utilizator
Valky
Centurion
 
Mesaje: 976
Membru din: 06 Feb 2012, 00:18
Zona de interes: World vs World


Înapoi la Discuţii generale despre joc

cron
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 15 vizitatori