Salut!
Am scris si in forumul oficial si voi incerca sa pun si aici, pe romaneste, ce impresie am dupa acest eveniment. O sa sar peste anumite parti care au fost indelung dezbatute pe forumul oficial si n-are rost sa le mai expun.
Hard / SoftAm testat pe doua calculatoare (n-am avut timp si rabdare sa pun si pe un laptop P4), ambele Intel-nVidia (nu ma mai incurc de ani buni cu AMD si ATI - desi pe un laptop am ATI).
- Cofiguratie High-end - i7 3770, 16GB ram, nVidia 590 GTX, W7 64
- Configurati Medium / Entry - Core 2 Quad, 4GB, nVidia 460 GTX, Vista 32
- Rezolutii - 1920x1600, 1920x1080 (Full HD) si TV 46' Full HD
- Audio - Soundblaster Recon 3D si on-bord Realtek HD
- Boxe - 2.1 Creative, 5.1 Creative si Home Cinema Sorround 5.1 prin amplif Sony (optic).
- Net 2x - unul de 100mbps si unul de 40mbs
Instalare / LoginCu toate ca pachetul de instalare nu este definitivat, procesul a mers cum nu se putea mai usor, respectand instructiunile lor.
Ecranul de login este simplu, insa va suferi modificari destul de mari, dupa cum au anuntatt. Cu toate acestea tot mi-a placut si de aceea l-am mentionat.
Creare caracter / Poveste personalaPersonal ma intereseaza mai putin cum arata caracterul pentru ca si asa, in timpul jocului, nu este timp sa admir pe nici unul si cu atat mai putin pe al meu. Mi s-a parut un proces simplu si suficient. Cred totusi ca ar trebui subliniata mai bine diferenta dintre clase (Nornii sunt mult mai masivi decat Oamenii si totusi diferentele sunt minore). In rest sincer nu prea ma intereseaza (desi parca as baga ceva armuri in plus ca e pacat de fetele acelea voluptoase sa nu le dam si o nuanta mai sexy, aspect pe care TERA l-a implementat chiar bine!).
N-am avut timp sa fac toate combinatiile posibile la povestea personala, insa cele testate au fost interesante iar progresul corect. M-a lasat cu ochii-n soare si nu stiu daca sora traieste, daca pot afla care-s parintii sau daca am aptitudini sa fiu la circ... Asta e! Ramane sa vedem in versiunea finala cum au gandit povestea!
GraficaMotorul grafic nu este inca "activat" la capacitate maxima din cate am citit. Ambele sisteme au functionat la max din ce putea oferi jocul.
Cu toate ca din start concepul este unul de "art work", trebuie sa recunoastem ca jocul, in forma prezenta, nu straluceste din punct de vedere grafic, nu "taie respiratia". Cu toate acestea arata foarte bine, chiar si pentru 2012.
Avand motorul grafic redus, nici partea de "zoom out" nu este la capacitate ceea ce reduce posibilitatea de a vedea lumea ca ansamblu si la detalii maxime. Nu vreau sa trag o concluzie inca pentru ca stiu ca se lucreaza la subiect si ca motorul grafic, chiar daca nu este acesta Unreal 3, este unul puternic. Sper sa implementeze cum trebuie conditiile meteo / anotimpurile, cat si tranzitia zi / noapte (desi se pare ca acesata nu va fi perezenta).
Inca se observa "simple mapping" in special la plante si mediul non-interactiv in loc de redered mapping. Vant nu exista si nici fizica elementelor (pasi, praf, stropi, cercuri in apa, valuri, miscarea frunzelor/plantelor fie de la vant, daca e, fie de la efectul luptei/suflu ....). Acestea sunt elementele care lipsesc in prezent si care sper, macar o parte, sa fie prezente pentru a da un mai mare realism lumii.
AudioMuzica este extraordinara, asa cum ne-am obisnuit. Pozitionarea 3D insa are lacune destul de mari. Nu este o problema daca stai pe casti sau cu 2.1, insa cand intri in surround se simte... lipsa. Nu pot spune ca este o pozitionare spatial-geografica corecta. Nu am gasit nici o referire la sunet data de Anet cum au spus despre grafica. Cu toate acestea cred ca mai au de lucru si la acest capitol, care probabil nu este o prioritate maxima atata timp cat jucatorii care sunt cu 5.1 real sunt marginali. Nici eu nu satu pe 5.1 decat din cand in cand (cum a fost acum la test) din vari motive.
In rest numai de bine! Efectele sonore sunt bune si, cu toate ca lipsesc multe din acestea, tot "suna bine".
Joaca La inceput mi-a luat ceva timp sa ma ajustez cu noul sistem atat in ceea ce priveste zonele cat si evenimentele. Insa odata ce am trecut de aceasta etapa, a fost perfect! Nu mai dezvolt faptul ca de multe ori "overflow" a fost un asasin de stare de bine. Problema pe care o vad eu in timp este exact acest sistem de "events" gandidt sa fie facut de grupuri. Inainte de incheierea BW am facut un caracter special sa testez zona de inceput cand eream convins ca toti nu-si mai pierd timpul pe acolo, si asa a fost. Si este o problema reala. Majoritatea evenimentelor nu pot fi duse la bun sfarsit singur (cateva exceptii) iar de boss nu se pune problema! In GW1, poti merge singur ,daca este nevoie, cap-coada pe poveste, aici insa nu se mai poate.
Una peste alta mi-a data o stare de bine ceea ce pentru mine este foarte important. Ramane de vazut cum vor reusi sa pastreze aceasta stare de bine pe termen lung.
Cresterea in nivel Nu pot spune ca a fost complicat sau greu sa cresc in nivel, sa merg mai departe pe firul povestii, asta in limitele expuse mai sus. Ce insa mi-a placut si displacut in acelasi timp a fost sistemul de invatare/descoperire a abilitatilor, in functie de arma/armele alesa(e). Cu toate ca ideea de a capata noi abilitatati odata cu progresul in poveste este una buna, implementarea insa este neinspirata, prin simplul motiv ca este bazat pe numar de "kills".
Incepi cu un oarecare set, descoperi toate abilitatile si schimbi una din acestea sau tipul lor si trebuie sa o iei de la capat. Este aiurea cu o singura abilitate disponibila sa continui sa te lupti la nivelul 8 de exemplu. Asa ca am vazut extrem de multi de nivel mai mare omorand mecanic mobi de nivel 2-3, pentru a debloca abiltatile! Aiurea, nu?
Eu vad deblocare fie pe XP fie pe nivel, in loc de "kills count".
• Daca este pe baza de XP, viteza cu care se deblocheaza o abilitate are trebui sa creasca. Pe de alta parte asta ar forta sa te chinui cu o singura abilitate in zona de nivel la care esti...
• Daca este pe baza de nivel (ceea ce eu cred ca ar fi cel mai corect) atunci ar trebui sa lucreze pe toate abilitatile aferente acelui nivel, si nu numai la ce este echipat. Prin urmare, diferentierea sa fie data de nivelul armei combinat cu nivelul tau.
Exemplu: Daca Scepter cu Focus si Knife cu Focus sunt de la nivel 0, sa zicem ca o data la 2 niveluri o abilitate este descoperita la ambele combinatii, chiar daca a fost sau nu echipata/folosita! Daca mai tarziu vrei Staff care este nu poate fi purtat decat de la nivelu 8+ si tu ai nivel 10, ai deja 2 abilitati descoperite.
Mai sunt solutii pe aceasta tema (cum ar fi sa fie descoperite prin incercari asa cum sunt cele pt skill) si sper sa nu ramana chiar asa cum este acum implementata!
Evenimente Sunt super tari si bine facute. Poate putin prea des apar unele, insa asta se regleaza in timp usor. Faptul ca "toti suntem o apa s-un pamant", ca avem acelasi scop, creaza o atmosfera foarte buna si placuta!
Singura problema pe care o vad este atunci cand zonele nu sunt populate, asa cum am spus mai sus! Ce se intampla peste 1-2 ani cand te trezesti singur in zona de nivel 10, sau poate cu inca un ratacit, si ai o lupta cu un veteran... Pur si simplu astepti sa fii ajutat de guild (daca ai si nu esti nou) sau... mergi mai departe frustrat.
Colectare resurse si artizanat -
In romaneste suna aiurea sau numi vine mie acum "gathering and crafting" Nu am pierdut timpul prea mult cu acestea. Aveam altele pe care doream sa le testez / descopar, asa ca experienta este una minima.
Referitor la colectare / adunare n-am inteles de ce trebuie ca sculele necesare sa fie consumabile! Cred ca este cea mai putin inspirata idee din tot jocul! Nu-i vad rostul nici din punct de vedere economic si nici logic, fizic. Mai bine faceau un fel de aventuri (quest) personale prin care primeai ca recompensa echipamentul dorit. Asa se poate merge prin a avea scule de categorie Normala, Medie si Inalta, in loc sa fie trei tipuri de scule, si alea consumabile! Aiurea! Sper sa schimbe sistemul, nu de alta dar este o grija in plus care nu-si gaseste rostul!
Partea de artizanat / confectionare echipament nu stiu nimic si nici nu m-a testat. Am citit despre aceasta pe forumuri si este, din cate am inteles, fara viitor la modul in care-i implementata, in primul rand ca GW nu pune accent pe echipament ci pe look, pentru ca se uita la echilibrul luptelor. Prin urmare de ce sa pierd timpul sa confectionez nu stu ce nadragi care si asa pica de la boss sau nici macar? Doar ca RP? Pai care-i valoare economica atunci? Mai bine fac "design" cu care pot moda look-ul echipamentului, decat sa creezi un echipament, care si asa cere prea multi pasi!
Ce insa cred ca va merge destul de bine este partea cu consumabilele. Acestea este posibil sa-si gaseasca locul. Partea proasta este ca nu le vei putea atribui o tasta sau pozitie in bara. Ori de cate ori expira va trebui sa intri in inventar si sa activezi, insa asta nu se poate considera ca fiind o problema.
Echipamentul si Inventarul Pana una alta nu arata rau ce au aratat. Personal as vrea insa mai multa variatie, un plus necesar pentru a crea o diversificare si individualizare, un ceva prin care fiecare sa-si puna amprenta personala mai definit.
Partea cu reparatul... sa spun ca e OK? Daca nu gresesc, doar armura se altereaza dar nu si armele... ceea ce-i curios si incosistent din punct de vedere fizic! In orice caz, daca faza cu reparatul va ramane, sper sa introduca si un "set de reparare" pe care-l poti tine in inventar. E aiurea sa te duci in oras doar ca mai ai putin si ramai in pielea goala (chiar daca "we are looking good!!!).
Inventarul eu il vad prea mic si sper ca saci mai mari de 5 patratele vor fi disponibili macar mai tarziu in joc (15 fiecare ar fi OK). Cu "Auto loot" activat este o poaveste cat de repede nu mai ai loc. Si apropos de "Auto loot" si acesta ar trebui reglat putin cum finctioneaza; ori e "auto" ori trebuie sa pas o tasta [F]! Un buton de sortare pe categorii a ce este in inventar cred ca este necesar, precum si un buton gen "vinde tot ce nu-i important" desi acesta este discutabil..
Banca... of.... Nu-mi pace... Am descoperit toate punctele de interes din oras pana am dat de banca! Nu mai pun ca barzaunele care cica imi marca unde este banca nu marca nimic (bug??). Ce era gresit cu Xunlai? Ce s-a intamplat cu acestia in ultimii 300 de ani? Istoria omenirii ne spune ca poate disparea o rasa, un produs, o civilizatie insa nicioadata nu dispar bacherii si politicienii! Asa ca ce s-a intamplat cu Xunlai care avea sucursale in orice catun? Eu sper sa remedieze faza cu banca si sa propteasca una in toate orasele si oraselele, altfel isi pierde din utilitate foarte mult, mai ales ca nu poti spune "dau o fuga sa iau ceva din banca si ma intorc la voi" ca cine stie cat e de mers pana la intregirea echipei, mai ales ca nu este un "tele" sau "summon" in joc!
Guild Hall Mie-mi lipseste si, din cate am citit, se pare ca nu va fi implementat. Comunitatea striga dupa acesta si poate se indupleca, daca le permite structura deja dezvoltata a jocului.
Grupuri 5 pare a fi OK pentru ce necesita o ochipa din cate am vazut. Sunt convins ca intregul continut de grup este echilibrat in aceasta directie. Problema care se pune insa este la mentinerea grupului cand se trece dintr-un punct in altul pe harta. Am inteles ca se lucreaza la acest aspect astfel incat membrii sa ramana impreuna nu unii sa intre iar altii sa fie in "overflow"
Ce simt nevoia este "Alianta de Grupuri" si in special pentru WvWvW. Acest asspect l-am mai discutat si pe TS si cred ca este clar de ce si valorea din punct de vedere strategic.
Este aiurea ca nu putem avea trade direct cu membrii echipei ci numai prin posta. Nu ar fi o problema daca posta ar fi instanta dar daca se asteapta ore... partea de pregatire poate dura prea mult. Mai este varianta de Bnaca Guild-ei, cu conditia ca toti sa o poata accesa orinde sunt, mai ales daca nu va exista GH.
Imi lipseste click-dreapta pe membrul grupului sau pe un jucator si sa selectez Trade, Follow, Ask for duel, Whisper, Invite... Iar dintre toate acestea cred ca cel mai mult imi lipseste "Invite group", "Invite guild", "Follow", "Whisper"... dar si "Duel: si uite asa sunt toate!
Lupta Este bine facuta iar efectele sunt reusite. Singurul lucru care-mi lipseste este "Auto range". Cand se foloseste o abilitate, ar trebui automat sa se deplaseze la distanta minima necesara pentru ca abilitatea sa aiba efect, si nu sa dai in gol ca ai fost la 1m mai departe. Nu afiseaza distanta pana la tinta, nu se deplaseaza singur la activare... pierdere de timp. As fi inteles o astfel de abordar numai daca existau diferente in efectul abilitatii in functie de distanta, cu e in TERA, (la 40m sanse de 40% dmg, la 30m de 80% iar la 20 si mai putin de 100 si critical) alfel...
Una peste altaJocul este extraordinar. Nu ma asteptam sa fie perfect iar inceputul este cum nu se poate mai bun. Nu am apucat sa testez PvP ca inca am PvE-ul ca iubirea cea dintai insa vine si acesta. In plus pe aici sunt adevarati pasionati de PvP si de abia astept sa mergem la batalie!
Mai au de lucru cei de la Anet pentru a aduce GW2 la nivelul promis iar cum s-au prezentat nu pot spune decat ca sunt pe drumul cel bun iar jocul va arata si mai bine data viitoare! Ma sperie putin ca va fi doar un Beta pe luna....Nu de alta insa asta inseamna ca min 3-4 luni de acum inainte nu va fi lansat. Pe de alta parte mai bine putin mai tarziu dar bun si bine facut decat 2 luni mai devreme si... Avem experiente!!
De abia astept urmatorul beta!